Van het coöperatieve bordspel Clean Up! is nu ook een XL versie te leen voor scouting activiteiten. Het spel is volledig ontwikkeld door Scouts4Science in samenwerking met Out of the Box Games. Ook deze versie is helemaal gemaakt van hernieuwbare materialen. Zo zijn de tegels van het spelbord gemaakt van hout met een dubbelzijdige gebrande opdruk. Ook de speciale gebeurtenissendobbelstenen zijn uit hout gemaakt. De bijbehorende spelkaarten zijn van natuurvriendelijk karton.

In het spel moeten jullie als landen samenwerken om te voorkomen dat microplastics zich in hoge concentraties door de zee kunnen verspreiden en de voedselketen vergiftigen. Ruim daarom al het plastic afval uit het water op, voordat ze afbreken tot microplastic door de brandende zon. Jullie kunnen het plastic soup probleem verslaan door er samen voor te zorgen dat alle landen technologisch ontwikkelen om daarmee de uitstoot van plastics te beperken. Jullie winnen het spel als in alle landen samen de technologie maximaal ontwikkeld hebben. Maar let op! Wanneer in alle zeetegels hoge concentraties microplastics aanwezig zijn verliezen jullie het spel.

Wil jij ook graag die mooie, leerzame en spannende coöperatieve spel spelen?

De extra grote XL-versie is te leen voor scouting activiteiten! Neem hiervoor contact op met Scouts4Science.

Het houten DeLuxe versie van het spel is ook aan te schaffen via Out of the Box Games*

*) Een deel van de opbrengsten zal weer worden geïnvesteerd in het ontwikkelen en maken van nieuwe spelen en activiteiten van Scouts4Science.