Anna van der Kaaden is kunstenaar en onderzoeker en helpt Scouts4Science door het maken van animaties over plastic soup en wetenschap . Ze hoopt dat Scouts4Science iedereen kan inspireren om zelf onderzoek te doen.

Anna is zelf ook scout geweest! Eerst bij Scouting Moordrecht en later als zeeverkenner bij Scouting Reeuwijk. Tegenwoordig is ze onderzoeker bij het Nederlands Instituut voor Zeeonderzoeker (NIOZ). Daar doet zij onderzoek aan koralen in de diepzee die onder het wateroppervlakte enorme bergen bouwen. Zie haar filmpje hierover:

Al hoewel ze dus diepzeekoralen onderzoekt, is ze ook erg begaan met het probleem van plastic afval in onze zeeën en oceanen. Ze hoopt dat veel scouts helpen om het plastic in kaart te brengen, omdat dit helpt de stukjes van de puzzel op hun plaats te leggen rond de vele vragen die er nog zijn rond de verspreiding van plastic in het water.

Onderzoeken is gewoon heel leuk om te doen.

Anna van der Kaaden

Anna is naast onderzoeker dus ook kunstenaar. Met behulp van tekeningen en animaties helpt ze wetenschappers, en ieder ander die dit maar wil, om de verhalen te vertellen die nodig zijn om onze wereld beter te begrijpen. Je kunt haar portfolio hier vinden.