Wat een dag was 13 mei 2022 voor ons project! Koningin Máxima bracht vrijdag een werkbezoek aan het Scoutinglandgoed in Zeewolde. Scouts4science was uitgenodigd om meer te vertellen over het project.De kinderen stalen de show. Nora, Linde en Vincent konden heel goed vertellen aan de Koningin… Over hoe je metingen op het water en op het land doet, maar ook met een proefje hoe je de verschillende soorten plastic van elkaar kunt scheiden en uit het milieu kunt halen. Volgens de scouts vond koningin de initiatieven mooi om te horen. Scouts4science biedt ook vele educatieve spellen over plastic soup. Vincent mocht aan de Koningin de allereerste set van het Clean Up! bordspel cadeau doen. ,,Die is voor jou!” De Koningin nam uitgebreid de tijd om met de kinderen te praten over het project. Daarna hebben de scouts hun verhaal ook nog eens voor verschillende journalisten gedaan van de krant, radio en tv.

Linde legt de Koningin uit hoe de tellingen van plastic afval langs de waterlijn en in het sleepnet geturft en geüpload kunnen worden naar de website.
Koningin Máxima neemt de tijd om met alle kinderen te praten over Scouts4Science en het Plastic Soup Project.
Vincent legt het nieuwe spel Clean Up! uit aan Koningin Máxima en geeft haar het eerste exemplaar cadeau.
Groepsfoto met alle scouts die iets mochten vertellen over hun project rond duurzaamheid en waterscouting.