Zaterdag 10 juli hebben de leden van de STIP Roverscouts Goes het strand bij Katseveer schoon gemaakt en tegelijk een waterlijnmeting op de kaart gezet. Het was een erg gezellige opkomst en ze hadden gelukkig mooi weer. De opkomst was een onderdeel van de Nature Award en het programma van Scouts4Science was daarvoor de perfecte invulling.

Met een grijper is 1,5m afstand houden nog makkelijker 😉

Nadat de roverscouts al het afval hadden verzameld, maakten ze hier verschillende categorieën van, waarna ze de hoeveelheden gemakkelijk konden turven op een formulier. Uiteindelijk kregen we ook een mooie Plastic Soup Project batch. De Roverscouts waren erg enthousiast en vonden het een leuke opkomst! en het leverde een schoon strand en meer informatie voor de wetenschap op!

Afval gevonden op het strand sorteren
Ingevulde turflijst waterlijnmeting

Je vindt de STIP Roverscouts op Facebook